Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Ludzie Centrum

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Media społecznościowe

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Michał Obidziński

Michał Obidziński

posiada tytuł magistra i stopień doktora summa cum laude z psychologii. W ramach rozprawy doktorskiej obronionej w marcu 2023 r. badał funkcjonowanie pamięci u osób z dysleksją rozwojową z perspektywy teorii rozmytego śladu i teorii podwójnego przypominania (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, promotor: Prof. Marek Nieznański). Zainteresowania naukowe Michała obejmują procesy pamięciowe (w szczególności teorię rozmytego śladu, fałszywe wspomnienia i pamięć kontekstową), podejmowanie decyzji, funkcjonowanie poznawcze osób ze specyficznymi zaburzeniami uczenia się, a także metodologię badań i analizy danych, ze szczególnym uwzględnieniem modelowania wielomianowego i uczenia maszynowego. Michał jest autorem artykułów opublikowanych w czasopismach międzynarodowych, takich jak Psychological Research, Journal of Cognitive Psychology, Review of Behavioral Economics, Annals of Dyslexia, Frontiers in Psychology, Dyslexia, Patient Education and Counseling, American Journal of Psychology, Organon F, Advances in Cognitive Psychology.

Michał holds a Master's degree and Ph.D. summa cum laude in psychology. Within his Ph.D. dissertation defended in March 2023, he investigated memory functioning in individuals with developmental dyslexia from the perspective of fuzzy-trace theory and dual recollection theory (Cardinal Stefan Wyszyński University in Warsaw, supervisor: Prof. Marek Nieznański). Michał's scientific interests include memory processes (in particular, the fuzzy trace theory, false memories, and context memory), decision-making, the cognitive functioning of individuals with specific learning disorders, as well as the methodology of research and data analysis, with a particular focus on multinomial modeling and machine learning. He is an author of papers published in journals such as Psychological Research, Journal of Cognitive Psychology, Review of Behavioral Economics, Annals of Dyslexia, Frontiers in Psychology, Dyslexia, Patient Education and Counseling, American Journal of Psychology, Organon F, Advances in Cognitive psychology.

 

ORCID: 0000-0002-7854-3123

ResearchGate: https://www.researchgate.net/profile/Michal-Obidzinski

Google Scholar: https://scholar.google.com/citations?user=wwOEWfQAAAAJ&hl=pl&oi=sra